7000030021 |
Mesures preventives per a detectar i evitar usos abusius de les tecnologies a primària |
2020-2021 |
Curs telemàtic (en línia asíncron). Educació Primària |
|
|
|
14/10/2020 - 18/11/2020 (20 hores) de 17:30h a 19:30h |
|
VT Curs a distància |
|
_ (A distància)  |
|
|
Format |
En línia |
Sincronicitat |
Asíncron |
Organització |
ICE de la Universitat Rovira i Virgili
|
| |
|
* curs realitzat per videoconferència sincrònica. |
| |
|
|
Descripció i Metodologia: |
Curs coorganitzat amb l'Ajuntament de Tarragona.
Curs per a la formació del professorat en mesures preventives per a detectar i evitar usos abusius de les TIC.
El curs es dividirà en 3 mòduls :
Mòdul 1 Prevenció i Usos
Mòdul 2 Detecció i Riscos
Mòdul 3 Abordatge
Mòdul 3 Eines i Recursos
Les sessions combinaran activitats dinamitzades i explicació teòrica per tal de treballar tots els continguts d’una forma integral i participada.
Uns dies abans rebreu un missatge al vostre correu electrònic (el que consta a la base de dades del Departament Educació) amb les instruccions que heu de seguir.
|
| |
Objectius |
• Conèixer les tendències actuals en l’ús de les pantalles i les TIC.
• Fer una aproximació als usos més significatius dels i les adolescents i joves de les pantalles i les seves conseqüències ( ús, abús i mal ús).
• Treballar la diferència entre usos problemàtics i addicció.
• Conceptualitzar els fenòmens relacionats amb les TIC.
• Identificar estratègies de prevenció i recursos per abordar els usos de pantalles i aspectes relacionats.
• Oferir recursos de detecció de casos
• Proposar mecanismes/protocols d’actuació en relació als usos de pantalles i aspectes relacionats.
• Reflexionar al voltant de les intervencions preventives i les alternatives a les pantalles.
|
| |
Continguts |
* MÒDUL 1_Prevenció i Usos
Conceptes bàsics: pantalles, TIC, jocs online, videojocs, ús, abús, mal ús, usos problemàtics, addicció....
Qui utilitza les xarxes socials i com (General i específic)
Identitat digital
Privacitat i seguretat digital
Diferències de gènere en els usos
Què diuen les dades i els estudis?
Les diferents generacions i les característiques en relació a les TIC
Prevenció i pantalles
* MÒDUL 2_Detecció i Riscos
Fenòmens comunicatius i relacionals a les XXSS: Grooming, sexting, sexpreading, stories, memes, tiktok, instagram...
Accés i desigualtats: Bretxa digital, necessitats educatives especials...
Percepció de risc i riscos (General i específic)
Ciberassetjament/Ciberbullying – (entre iguals, anònim...)
Les addiccions conductuals
Videojocs (Perfil inhibit, perfil conductual)
Jocs d’apostes
Factors de risc i factors de protecció
* MÒDUL 3_Abordatge, Eines i Recursos
Tendències actuals dels usos de pantalles per part dels adolescents i joves
Com podem acompanyar als joves en els usos de pantalles i XXSS? (Diferents mirades i formes d’abordar)
Campanyes preventives i protocols d’intervenció
Exemples pràctics d’abordatges.
Recursos i bibliografia
|
| |
Observacions |
|
| |
Avaluació |
L’assistència a les reunions virtuals i la realització de les tasques encomanades és un requisit per l’assoliment de la formació.
|
| |
Requisits de certificació |
Assistència al 80% de les sessions virtuals i la realització de les tasques encomanades.
|
| |
Persones destinatàries |
Professorat de primària
|
| |
E-mail |
formacio.permanentnu@urv.cat
|
| |
|
|